Друга порція українських футбольних клубів, емблеми яких явно потребують змін.
СК “Чайка” (Петропавлівська Борщагівка)
Кульмінація всієї цієї історії з емблемами. Безумовний переможець нашої підбірки. Керівництво команди особливо не морочилось і просто вліпили герб свого села Петропавлівська Борщагівка на верхню частину логотипу. Ймовірно, єдиний в світі клуб з церквою на емблемі. Гордість нації. Та як же це лого схоже на писанку. Напевно, вболівальники “Чайки” розфарбовують яйця до Великодня, беручи за основу “обличчя” свого улюбленого клубу.
“Черкащина-академія”
Ні, ну ви бачили таке? Там, в Каталонії, зовсім вже берегів не бачать. Ця “Барселона” просто взяла і нахабно вкрала логотип та злегка його змінила, користуючись тим, що вона в світі нібито трішки популярніша, ніж “Черкащина-академія”. Керівництву черкаського клубу треба всерйоз задуматись про позов до суду. “Атлетіко” почав цей тренд, а черкасці підхоплять. Разом спустошать каталонський банківський рахунок на декілька десятків мільйонів євро.
Ну а якщо серйозно, то тут косметичним ремонтом не обійтись. Змінювати цілком і повністю. Дивовижно, хоч на цій емблемі і присутньо багато різних та не зовсім доречних елементів, вона все одно видається якоюсь порожньою. Ніби чогось не вистачає. Мабуть, естетики. Ні, ми все можемо зрозуміти і прийняти. Та нащо писати “черкаська область”? Ще й двічі. Було б дивно, якби футбольний клуб “Черкащина-академія” був з одеської області.
Ну і вкрай веселить, як керівництво представляє своє творіння. “Центральна фігура – лілія з м’ячем. Вона нагадує біле озеро в селі Білозір’я і славні футбольні традиції населеного пункту”. Забули дописати: “традиції, які широко відомі на весь білий світ. Ще сам Кройф колись згадував черкаську область…”
“Мир” (Горностаївка)
Важко виділити, що дратує тут найбільше – колірна гама, шрифт, пунктирні лінії по колу, колоски (чи що це), шахівниця по центру, футбольний м’яч, або все одразу. Зрозуміло, що Горностаївка – це не Київ чи Львів. Та мешканці цього населеного пункту і вболівальники місцевої команди точно заслуговують кращої емблеми. Беріть приклад з “Інгульця”. Нове круте лого – й одразу фінал кубка. Бо з тим, що є у “Миру”, далі ніж 1/64 заходити соромно.
“Реал Фарма” (Одеса)
- “символ медицини, що характеризує рід діяльності компанії-спонсора клубу;
- хвилі, що символізують наше морське місто;
- рік заснування клубу;
- м’яч на тлі променів сонця, що сходить, які говорять про те, що у футбольного клубу почалася нова сторінка історії.”
Як красиво звучить. І як жахливо виглядає.
“Агробізнес” (Волочиськ)
З такою емблемою треба грати мінімум в чвертьфіналі Ліги Чемпіонів. Проти “ПСЖ”. Подивимось тоді, чий бізнес потужніший – агро чи нафтовий. Керівництву клуба з Волочиська явно набрид стандартний чорно-білий м’яч. Тому вони взяли найбільш пафосний. Сподіваємось, у хлоп’ят з УЄФА не буде претензій з приводу авторських прав. В цілому, логотип виглядає, на жаль, досить дешево, дещо абсурдно та просто біднувато. Навіть м’яч ЛЧ не витягує. І знову ці колоски…
“Колос” (Ковалівка)
Найбільш суперечливий варіант в нашому переліку. Емблема клуба з Ковалівки точно не залишає байдужим, вона або подобається, або відлякує. Я схиляюсь до другого варіанту. По-перше, явний закос під всім відомий туринський клуб. По-друге, якщо у “Юве” це спочатку виглядало дивно, але згодом всі звикли і погодились, що їхній варіант має право на життя. То у випадку “Колоса” – скільки не дивись, а звикнути до цього видовища важко. По-третє, чому так багато наших команд з невеликих населених пунктів пишуть назву свого клубу англійською? До чого цей зайвий пафос? Це додає певної солідності? Не впевнений. Емблема виглядає незграбно і навіть безглуздо. Але деякі в захваті. Тому let it be.
“Ворскла” (Полтава)
Лого явно перевантажене. Тут є все – і футбольний м’яч, і стріла, і зірки, і ціла палітра кольорів. М’яч ще й зовсім не гармоніює зі стрілою. Абревіатура ФК на білій лінії взагалі виглядає криво, ніби не знали, куди ж її приліпити. Та й нащо вона взагалі потрібна, і так зрозуміло, що це ембела футбольного клубу, а не річки Ворскли?! Ну і вишенька на торті – шрифт, яким написано слово “Ворскла”, точно такий самий, яким написано слово “Сіль” на пачці, що стоїть у кожного з нас вдома.
“Олександрія”
Ніби й немає нічого такого, щоб відштовхувало око. Та якось і не притягує. Наші клуби бачать лише два шляхи створення емблем – або дуже просто (як в цьому варіанті), або дуже складно. Небагатьом вдається знайти золоту середину. Команді Шарана не вистачає якоїсь родзинки в своєму логотипі. Існує вираз “просто, але зі смаком”. Лого “Олександрії” підходить лише перша частина фрази.
Ярік П’ятницький, “Брутальний Футбол”